#1 - - Frih:

Dina målningar är hur häftiga som helst <3



Sv: tack :3

#2 - - emlan:

känns lite som inspirationen är hämtad från gynning, men otroligt fina!! :) Duktig du är!

#3 - - Art By Tina/Tina Axelsson svarar::

Tack för din kommentar, besvarar den med lite tankar från min sida=)



Jag beundrar Gynnings teknik och hennes förmåga att slå igenom i konstvärlden utan den annars ganska obligatoriska konstutbildningen. Det inspirerar mig definitivt. Hon har en stark personlighet som avspeglas i hennes konst. Liksom hon gillar jag att arbeta med akryl och sprayfärg i starka färger så jag kan definitivt förstå att man ser likheten. Just dessa tavlor har jag inte medvetet hämtat inspiration, men undermedvetet - säkerligen.



Jag inspireras av väldigt många olika konstnärer, det gör nog alla som målar på något vis, sen gäller det att hitta sin egen stil utifrån det. Konstnärer har i alla tider inspirerats av varandra. Just nu funderar jag på hur man kan experimentera med 1800-talets målartekniker.



Den tydligaste Gynning-inspirerade tavlan där jag medvetet inspirerats är denna: http://artbytina.blogg.se/2009/november/two-heart-woman.html