Body Art

tina axelsson / blogg / [email protected] / min konst på facebook



Body Art 2011

90 x 40 x 3 cm
Akryl, metallic-spray på canvas

"Eye of gold. Thigh of blue. True is false. Who is who . . .? Curl of lip. Swirl of gown. Ace of hearts. Face of clown. Faces. Drink it in, drink it up, till you've drowned in the light, in the sound." Phantom of the Opera, Masquerade, Andrew Lloyd Webber


#1 - - Veronica Strandberg:

Jag är lite nyfiken på vad krysset på magen betyder?!

#2 - - Dilan D:

hur mycket brukar du sälja dina målningar för? :) (om det är för privat fråga så behöver du inte svara <3 )

#3 - - Art By Tina/Tina Axelsson svarar::

Svar: Kryssen som pryder mina verk med är en typ av markering för speciellt utvalda delar av kroppen. Vissa betraktare har symboliserat det med saker på kroppen man inte är nöjd med. För mig är det tvärtom, jag vill lyfta vackra kroppar, bröst, kindben och naveln är sådana punkter jag gärna markerar lite extra. Man kan väl säga att jag är inne i en kryss-period. Jag gillar symbolen. Men det är upp till betraktaren att avgöra vad det betyder för den personen. Det kan vara så olika, och det är i sin tur en stor del av vad konst betyder för mig, att man får göra sina egna tolkningar.

#4 - - Art By Tina/Tina Axelsson svarar::

Svar: Det är absolut inte en privat fråga. Konstbloggen har jag skapat för att kunna sprida min konst till eventuella köpare och beställare. Även om det är svårt att skiljas från konstverk så måste jag övervinna den svårigheten om jag någon gång i framtiden ska kunna försörja mig på konsten. Vilket är min dröm. Just nu är det en hobbyverksamhet vid sidan av mitt arbete, så därför har jag råd och möjlighet att ligga på ganska låga priser. Allt mellan 400-4000, på ett ungefär. Vid utställningar hamnar priset något högre pga extra kostnader för lokalhyra, provisioner & marknadsföring m.m.

#5 - - Dilan D:

vilka bra pris du har! :) Hoppas du blir riktig världskänd en vacker dag!

#6 - - Veronica Strandberg:

Jag tycker alltid det är intressant att försöka se vad konstnären själv menat. Många gånger gör man ju saker undermedvetet! Jag uppfattade kryssen som markering av något förbjudet och känsloladdat. Då funderade jag på vad det på magen betydde. Hade några teorier där. :)



#7 - - Petra:

Galet vackra!!

#8 - - Bodypalace:

Gillar färgen och stilen även om det kanske var lite för idealistiskt för min smak med den smala midjan och klotrunda bröst.



det syns ju att du har talang så du kommer säkert bli duktigare på det. Måla mer body art om du gillar det ;)